.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فصل صيد ماهيان استخواني تا17فروردين تمديدشد

مديركل شيلات گيلان گفت: فصل پايان صيد ماهيان استخواني از 15 فروردين به 17 فروردين در گيلان تمديد شد.

به گزارش شمال نیوز ،علي نقي سرپناه امروز در گفت‌وگو با فارس در رشت، با اشاره به زمان پايان صيد ماهيان استخواني در گيلان اظهار داشت: به طور معمول هر سال، فصل صيد تا 15 فروردين به اتمام مي‌رسد اما امسال اين زمان تا 17 فروردين تمديد شد و در صورت تمديد مجدد زمان صيد كتبا به تعاوني‌هاي پره اعلام مي‌كنيم.
وي از افزايش صيد ماهيان استخواني در استان خبرداد و افزود: امسال از زمان فصل شروع صيد تاكنون بيش از 31 هزارو 750 تن ماهي در گيلان صيد شد كه نسبت به پارسال 21 درصد افزايش داشته است.
وي ادامه داد: از اين مقدار، 61 درصد ماهي سفيد، 36 درصد ماهي كفال و مابقي نيز ساير ماهيان بوده است.
سرپناه شرايط اقليم خاص در فصل صيد، بستر سازي و فرهنگ سازي مناسب بين صيادان و مردم حاشيه نشين رودخانه ها را از دلايل افزايش صيد ماهيان عنوان كرد.
مدير كل شيلات گيلان همچنين از ممنوعيت صيد ماهيان خاوياري در سفيد رود خبر داد و تاكيد كرد: با توجه به اينكه فصل تخم ريزي اين گونه ماهيان فرارسيده و رودخانه سفيد رود زايش گاه اينگونه است، لذا صيد ماهيان خاوياري در اين روخانه ممنوع است.
وي يادآور شد: از مردم خوب حاشيه اين رودخانه و نيز صيادان ناآگاه مي خواهيم از صيد ماهيان خاوياري خودداري كنند تا تكثير طبيعي انجام و تنوع گونه ها حفظ بماند.
سرپناه گفت: براي تكثير ماهيان خاوياري نيازبه مولد داريم به همين دليل از مردم مي خواهيم در حفظ مولد اين ماهيان كه براي جلوگيري از انقراض آنان صورت مي گيرد ما را ياري دهند.
سرپناه خاطر نشان كرد: سفيد رود رودخانه بين‌المللي و شاخص حوزه جنوبي درياي خزر است كه بيش از 70 گونه ماهي دارد و هريك قطعه از آنها برابر با 700 هزار ماهي است بنابراين حفاظت از ذخاير ارزشمند ماهيان خاوياري بر عهده همه ما است.
درگيلان 4 هزارو 800 صياد در قالب 58 شركت تعاوني پره به كار صيد فعاليت دارند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.